Standard rood/groen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Standard rood/groen

Bericht door Maarten »

Na een niet onsuccesvolle FNM in Amsterdam afgelopen donderdag (1x winst op 4 potten) met mijn bijeengeraapte goedkope rood/groen deckje heb ik vanavond mijn voorlopig definitieve rood/groen deck samengesteld in MWS en de nodige kaarten online besteld.
Het deck waar ik aanvankelijk mee speelde had mij 15 Euro gekost aan +/- 40 nieuwe kaarten. (Ik had bijna geen standard legal kaarten.) Nu is daar aan 60 Euro kaarten bij gekomen. :P

Anyway, dit is dus het voorlopige resultaat:

Creatures:
4x Goblin Guide
4x Raging Goblin
4x Hellspark Elemental
4x Rip-Clan Crasher
4x Bloodbraid Elf

Instant:
4x Colossal Might
4x Giant Growth
4x Lightning Bolt
4x Vines of Vastwood
4x Violent Outburst

Land:
4x Teetering Peaks
4x Rootbound Crag
7x Mountain
5x Forest

Totaal: 60

Sideboard:
3x Naturalize
3x Harrow
3x Ooze Garden
3x Mark of Mutiny
3x Whispersilk Cloak

Totaal: 15

Het thema mag duidelijk zijn, goedkope haste-creatures met creature boost kaarten. De sideboard is alleen bedoeld om een wat andere draai aan 't deck te geven. Ik weet zowiezo nog niet echt wat voor decks ik kan tegenkomen op standard toernooien na 1 avondje FNM.

Mochten mensen nog tips of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met kaartnaam kun je ook een link naar gatherer maken, is wat minder werk :).

Mijn gevoel bij het deck is een beetje dat de creatures eigenlijk net niet indrukwekkend genoeg zijn en dta er een beetje te veel pomp spells in zitten die dat compenseren waarmee je er eigenlijk om vraagt dat in reactie je creature gesloopt wordt waardoor jij 2 kaarten verliest voor hun 1.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ziet er wel grappig uit, beetje standaard snel deckje he, Ball Lightning is misschien een leuke toevoeging, is maar een idee hoor.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je speelt denk ik teveel pompeffecten. Ik zou bv. Giant Growth vervangen door een burnspell zoals Burst Lightning.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Goeie tip van die links, want dat was behoorlijk veel werk idd.

Wellicht dat ik er later wat duurdere (qua mana en prijs) creatures in ga stoppen, voor nu was het idee vooral om voor niet teveel geld een snel en redelijk effectief deckje te bouwen. Ik ga er wel een paar Vines of Vastwood uitgooien denk ik, aangezien ik met een Cascade nog steeds 1 groene mana moet betalen voor 't kicker effect.

Ball Lightning heb ik zeker overwogen, maar vanwege de prijs heb ik voorlopig maar gekozen voor de Hellspark Elementals.

Overigens heb ik nog wel 't idee om een deck te bouwen met alleen maar Ball Lightning achtige beesten in combinatie met pomp spells, en daarnaast Ooze Garden en Mark of Mutiny en/of Act of Treason.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Naja als het qua prijs niet uit komt zal het geen ball lightning worden, wel jammer zou leuk passen, misschien leuk voor later.

Verder ben ik het met dragon eens je kunt beter wat pomp spells vervangen voor burn spells omdat vooral in een snel deck je je opponent zijn kant zo leeg mogelijk wilt houden, plus dat als er niets ligt je het als damage source kan gebruiken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Inderdaad geen gek idee, ik denk dat ik die Vines of Vastwood er dan uitgooi en iets van 4 Fireballs erin stop, of een andere burn spell met vaste mana cost in geval van cascade.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Giant growth eruit, vines erin laten :P iets duurder maar voor 2 mana +4/+4 en can't be targeted, tegen +3/+3 voor 1 mana is naar mijn mening veel beter
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Ik heb inmiddels besloten om dit deck toch wat minder standaard Haste/Boost te maken en de Ooze Gardens er standaard in te stoppen.
Dit is het voorlopige resultaat:

Creatures:
4x Hellspark Elemental
4x Goblin Guide
4x Bloodbraid Elf
2x Ball Lightning
2x Ruinous Minotaur
3x Birds of Paradise
1x Llanowar Elves (Bij gebrek aan 4e BoP...)

Spells:
4x Ooze Garden
4x Lightning Bolt
4x Giant Growth
4x Violent Outburst
4x Vines of Vastwood

Land:
4x Rootbound Crag
2x Teetering Peaks
7x Mountain
7x Forest

Totaal: 60
Groen: 45%
Rood: 45%
Groen/Rood: 10%

Het sideboard ben ik nog niet echt over uit, maar zal waarschijnlijk kaarten als Mark of Mutiny, Fireball, Naturalize en Whispersilk Cloak gaan bevatten.

Daarnaast heb ik nog het idee om er een deck met goedkope creatures met een power van 5+ (Ball Lightning, Ruinous Minotaur, Spellbreaker Behemoth, evt. Paleoloth)in combinatie met Ooze Garden en Mighty Emergence van te maken, maar daar mis ik nog wel de nodige kaarten voor.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Hoeveel punten had je vorige week gehaald?
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is de bird echt beter dan de elf? De elf kan ook damage doen en zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Voor de Ball Lightning is de birds wel beter, maar Llanowar Elves lijkt me in een twee kleuren aggro-deck ook niet echt een inferieure keuze.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Bird heeft wel weer flying, kan hij pompen en toch damage doen, maar de elf zou ook kunnen. Ik denk zelf dat ik ook voor een BoP zou gaan maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Ik kwam afgelopen donderdag met dit deck op fnm en een bevriende speler bleek wat kaarten voor me meegenomen te hebben en heeft vervolgens m'n deck behoorlijk omgegooid. :P

Ooze Garden, Ruinous Minotaur en Violent Outburst gingen er uit en hij stopte er 3x Burst Lightning, 3x Quest for the Gemblades en 4x Turntimber Basilisk in en daarnaast 4x River Boa in m'n sideboard.
Het mocht niet echt baten, slecht 1x gewonnen, maar toch aardig. :)

Eigenlijk liep ik inmiddels alweer met een nieuw idee rond voor een rood/groen deck en hier is het voorlopige resultaat waar ik hoop a.s. donderdag mee te kunnen spelen (Liege niet lezen!):

Creatures:
3x Birds of Paradise
4x Llanowar Elves
4x Ruinous Minotaur
4x Bloodbraid Elves
4x Spellbreaker Behemoth
4x Paleoloth
3x Blitz Hellion
2x Ball Lightning

Spells:
4x Ooze Garden <3
4x Mighty Emergence
4x Lightning Bolt

Land:
4x Rootbound Crag
7x Mountain
9x Forest

Totaal: 60
Land: 20

Het idee is dus goedkope creatures met power 5+, in het begin hopelijk gauw veel damage kunnen doen. Mocht de pot langer duren, dan met Mighty Emergence en Ooze Garden dikke creatures en Ooze tokens creeren. Als alles goed gaat een Paleoloth d’r bij voor een leuke combo. :)

M’n sideboard zal waarschijnlijk weer ‘tzelfde zijn als de vorige keer, dus Mark of Mutiny, Fireball, Naturalize en Whispersilk Cloak gaan bevatten.

Sorry dat ik constant de hele boel om loop te gooien, maar mochten jullie nog goeie tips/adviezen/suggesties hebben, vooral wat betreft m'n sideboard, dan hoor ik dat graag. :D
Plaats reactie