Mono Black Control (Oddyssey Block Constructed)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Mono Black Control (Oddyssey Block Constructed)

Bericht door Dragonheart »

23 Swamp
4 Cabal Coffers

4 Nantuko Shade
2 Shambling Swarm
4 Laquatus Champion
4 Innocent Blood
4 Chainer's Edict
1 Rancid Earth
4 Diabolic Tutor
4 Mutilate
3 Mind Sludge
1 Haunting Echoes
1 Skeletal Scrying
1 Mirari

SB:
4 Mesmeric Fiend
4 Braids, cabal minion
1 Guiltfeeder
1 Stalking Bloodsucker
3 Rancid Earth
2 Skeletal scrying

N.B.
Dit is een wat oudere versie van MBC. Het komt een klein beetje graveyard hate te kort en wat tegen groene vliegende wormen. Om dit op te lossen is het mogelijk de volgende kaarten toe te voegen:
Graveyard hate: coffin purge (2-4x)
Vliegende wormen: Groteske Hybrid (1-3x)

Ook kan de champion verwijderd worden voor meer "zoek" kaarten (tainted pact 3-4x).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

23 Swamp
4 Cabal Coffers --> -1 land 27 is erg veel hoor

4 Nantuko Shade
2 Shambling Swarm --> -2 main waarom meer creatures als je toch blood speelt
4 Laquatus Champion --> -4 main hebben geen enkele nut
4 Innocent Blood
4 Chainer's Edict
1 Rancid Earth --> +3 in main zorgt voor wat meer tijd
4 Diabolic Tutor
4 Mutilate
3 Mind Sludge
1 Haunting Echoes
1 Skeletal Scrying
1 Mirari --> -1 main in OBC zijn er te weinig spells die een copy nodig hebben

SB:
4 Mesmeric Fiend
4 Braids, cabal minion
1 Guiltfeeder
1 Stalking Bloodsucker
3 Rancid Earth
2 Skeletal scrying

Je moet wat meer zoek kaarten hebben zeker in main. Ik zou er zeker nog Tainted Pact 3a4 in doen en ook de Scryings naar main verhuizen. Verder zou ik ook Butchers in Side doen. Leuk om op je eigen creatures te spelen als de tegenstander wil gaan heavelen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wat tainted pact betreft.... daar heb ik maar 1 van! Dat wordt dus niks :(
Vanwege die reden heb ik gekozen voor meer creatures. De champions hebben het grote voordeel dat je tegenstander -6 gaat. Bouw er 3 en je bent eigenlijk al thuis. Bovendien vind ik het erg leuk om met champions te spelen :) Als ik champions en bloods speel kan ik zo nu en dan in de problemen komen vandaar de swarms. Wat de rancid earth betreft: klopt, er is alleen te weinig plaats voor. 23 swamps om de coffers goed te laten werken, 4 coffers omdat met de champions de manacurve very high komt te liggen. Met 27 landen is de kans dat je in de 5de beurt geen land kunt neer leggen zo goed als afwezig.

Mirari:
In mijn ogen een absolute must voor MBC op dit moment. Je zoekkaarten verdubbelen is kaart advantage. Je discard verdubbelen voorkomt counters (envelop wordt toch echt steeds meer gespeeld). Bovendien: de enige goede manier om zowel het creature onder elephant guides als de tokens die daaruit resulteren te mollen (phantom centaur en elephant guide wordt volgens mij ook gespeeld).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
bastial fury
Adept
Berichten: 210
Lid geworden op: zo jun 23, 2002 7:48 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door bastial fury »

Ik begrijp dat je met rancid earth de snelheid van zijn/haar deck wil verstoren...is het dan niet handiger om eens te proberen wat duress te spelen...???

Met zoveel land is het toch eigenlijk ook wel leuk om Braids in je mainboard te houden ?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Duress in OBC ?

Om counters te plukken gebruik je gewoon Fiend. Als je toch de Champs wil spellen doe er dan ook een Balthor en een Burried Alive. Maar in de beste versie van MBC gebruik je alleen Shade en verder veel zoek kaarten. Als je geen Tainted pact heb kun je bv ook Insidious Dreams gebruiken.

Braids moet je alleen in siden in de Mirror. Tegen de rest is het veel te traag en zou je alleen jezelf en mee pakken.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Insidious dreams is helaas geen optie aangezien je daarvoor kaarten moet weggooien. Confucius say "card advantage wins you games". Tainted pact met mirari is daarentegen een fantastische combo. Ik heb al 1 pact en aangezien ik weinig anders heb om aan te werken, komen die andere 3 ook nog wel!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik vind Tutor + Mirari beter hoor maar zoals ik al zei is Mirari in OBC te beperkt om interessant te zijn. Dat over de Dreams is waar het was natuurlijk alleen ene vervanging maar als je Pact hebt zijn die natuurlijk beter maar anders zul je toch Dreams moeten spelen.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Toch jammer dat je niet te overtuigen bent van de kracht van Mirari...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie