Counter Control Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Counter Control Deck

Bericht door marshall »

Heb een nieuw deck gemaakt dat er zo uit ziet: (update 21-08-03)

creature's:
4 prodigal sorceror
4 thieving magpie
4 thornwind faeries
-
12

spells:
4 boomerang
4 counterspell
4 miscalculation
4 unsummon
4 memory lapse
4 mana leak
4 Sapphire Medallion
4 Force Spike
-
32

4 sigil of sleep
-
4

16 islands
-
64 kaarten

Iemand suggesties / commentaar ?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

In 8th komt cowardice weer terug. De ultieme multiplayer control kaart. Speel deze kaart samen met bv. rhystic deluge of jolting merfolk.

Verder ziet het er goed uit, vervang aleen je boomerangs door capsize, die is bter. En zoek wat anders voor memory lapse, misschien dissapate of forbid?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Mss nog 1 of 2 Misdirections toevoegen... kan altijd handig zijn
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk persoonlijk dat dit deck te veel op 1:1 is gericht om uberhaupt te gaan werken in multiplayer, hoewel de cowardice wel een beetje helpt. Ik zou persoonlijk iets van een reset in een deck als deze willen spelen, powder keg, nevinyrral's disk, upheaval, etc. Ik zou ook forbid en capsize aanraden. Een kaart als telepathy zou ik zeker dumpen, door play skill en kennis van verschillende decks zou je ongeveer zelf moeten kunnen deduceren wat je tegenstander speelt en dus ongeveer in zijn hand heeft, waardoor je de kaart niet nodig hebt. Ik moet toegeven, het is verleidelijk om een kaart als telepathy in een control deck te spelen, maar volgens mij kun je beter meer control elementen spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Bericht door marshall »

Telepathy eruit dan, het deck is trouwens niet multiplayer gericht...

cowardice vind ik iets te duur aan manakost, als ik toch een beestje speel kan ik daar charisma en sigil of sleep op doen voor minder. De combo met rhystic deluge en jolting merfolk vind ik wel cool en mischien dat ik daar een nieuw deck mee ga bouwen met wat meer mana.

Forbid is mischien wel leuk maar denken jullie niet dat ik al genoeg counters heb en dat hij daarintegen een beetje duur is?

Capsize vind ik erg goed en die gaat er ook 4x in zodra ik hem heb.
Dissapate vind ik ook niet zo geweldig, memory lapse is gewoon lekker irritant doen :D

Misdirections laat ik er liever ook uit aangezien ik al genoeg kaarten heb om erin te doen.

Ik speel voornamelijk tegen vrienden die ook gewoon wat decks in elkaar zetten met de kaarten die ze hebben, daarom zou telepathy soms nog van pas kunnen komen omdat ze niet echt standaard decks maken :)

Psychic venom laat ik er ook uit omdat het niet echt past in dit theme naar mijn mening.

Dus -3 psychic venom en -2 telepathy
Miscalculation prefer ik over force spike omdat mijn tegenstanders meestal redelijk snel meer mana hebben. Mischien dat ik die er nog uit haal en vervang door wat anders maar ik ga eerst play testen.

Ook nog 4 Sapphire Medallion erbij gedaan, maakt niet uit dat het wat meer dan 60 kaarten zijn maar wat zouden jullie eruit halen ?

Ps. die buyback op Capsize moet je die gelijk betalen of kan dat vanuit graf? :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

buyback moet meteen, verder zou ik misdirection toch wel overwegen als je 'm heb liggen, hij's goed.

mazzel

pi

p.s. don't interrupt your enemy ever! Or you'll be in instant trouble...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
marshall
Master
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 09, 2002 2:35 pm
Locatie: Venlo

Bericht door marshall »

Ok vanmiddag paar potjes gedaan, gewonnen maar ik haal 2 charisma eruit en doe er 2 extra sigil of sleep in omdat ik dan player kan blijven dmgén en hij kost maar 1 om erop te leggen, bovendien is charisma te riskant als hij destroyed wordt....

Verder doe ik er denk ik geen Capsize in omdat hij teveel kost en mischien haal ik er nog 2 prod. sorc. uit en vervang die door land.

Ik merk dat mijn thieving magpie's erg belangrijk zijn en zeer goed werken.

Iemand suggesties voor een sb dat niet te duur is? :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie nu dat net zoals in de andere topic je ook hier maar 16 land speelt, dat is echt veeeeeels te weinig, da's ook de reden dat capsize niet werkt. Ik zou nog eens 'm proberen wanneer je meer land hebt, zoiets van 40% land of zo, hetgeen redelijk normaal is in een control deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie