Vraagje. Ik ben een maand geleden geconfronteerd met de nieuwe regels, inmiddels niet zo nieuw meer, maar toch.
Situatie 1: Ik heb een Carrion Feeder liggen (sac. creature put +1/+1 counter on Carrion Feeder en nog can't block). Stel mijn opponent speelt een Shock op 1 van mijn prachtige creaturen die dan verbrijzeld zou worden, 2 damage gaat op de stack, ik sac desbetreffend creatuur voor mijn Feeder, verdien een counter en mijn opponent heeft praktisch een Shock verspilt.
Situatie 2: Ik heb een Carrion Feeder liggen (sac. creature put +1/+1 counter on Carrion Feeder en nog can't block). Stel ik wil een creatuur van mij sac. voor mijn Feeder, sac creatuur gaat op de stack, en mijn opponent, tovert een Shock te voorschijn, en verbrijzelt mijn creatuur.
M.A.W. gaat het er dan echt om wie het eerste zegt wat die doet? Want op die manier lopen dingen nog niet echt soepel? Het enige dat ik weet is dat je mana abilities niet kan tegenhouden door te tappen enzo, dat mana abilities als eerste gaan... maar hoe zit dat verder met sac. van creatures, en damage dealt aan creatures en dat soort onzin?
Ook zoiets trouwens, Discard. hoe werkt dat nou precies? Of kan iemand mij een link geven waar Stack en resolving ervan wordt uitgelegd, want wat ik laatst had gelezen was niet echt verduidelijkend