Post-Ravager T2 BG "Kokusho me the money"

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het deck is inmiddels een beetje aangepast (3x Extraction main). Dit i.v.m. highly annoying decks zoals Enduring Ideal en Early Harvest.

Wat betreft de Boilers... Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik nog meer ruimte nodig heb, er waarschijnlijk eerst 1 van die dingen gaat. Maar... De Boiler is een antwoord op diverse soorten vervelende permanents. De truc hierbij is het spelen van kaarten die de Boiler minder erg voor jou maken (Hierarch, Scarab). Hoewel ze wat traag kunnen zijn, heb ik nog steeds het gevoel dat je ze nodig hebt.

De Dark Elves zitten erin om de kans op een tweede beurt Hypnotic groter te maken. Tegen sommige decks is dat namelijk een geweldige play. Als bijkomend effect maken ze natuurlijk ook vlugge Hierarchs en rappe Cocopuffs mogelijk.

Anyways... er zal nog wel hier en daar wat aan het deck veranderen naarmate de metagame duidelijker wordt (zoals het een goed BG deck betaamt).

Hierna wat resultaten van potjes gespeeld op MWS tegen tegenstanders van verschillend niveau. De volgende decklist is gebruikt:

Lands (22)
4 Llanowar Wastes
4 Overgrown Tomb
4 Temple Garden
1 Okina, Temple to the Grandfathers
1 Shizo, Death's Storehouse
4 Swamp
3 Forest
1 Plains

Creatures (25)
2 Elves of Deep Shadow
4 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
4 Hypnotic Specter
4 Loxodon Hierarch
4 Grave-Shell Scarab
2 Ink-Eyes, Servant of Oni

Spells (13)
4 Putrefy
3 Cranial Extraction
3 Umezawa's Jitte
4 Plague Boiler

Sideboard (15)
3 Nezumi Shortfang
3 Kokusho, the Evening Star
3 Naturalize
3 Phyrexian Arena
3 Hideous Laughter


White Weenie
Won 7 Lost 2 Draw 0
Bx Aggro
Won 1 Lost 0 Draw 1

The Rock
Won 10 Lost 1 Draw 0
WG Glare of Subdual
Won 3 Lost 1 Draw 0

Bx Reanimator
Won 4 Lost 0 Draw 1
Heartbeat Combo
Won 1 Lost 1 Draw 0

Monoblack Control
Won 5 Lost 0 Draw 1
Rx Control
Won 5 Lost 0 Draw 0
Ux Control
Won 6 Lost 1 Draw 1

Overige
Won 2 Lost 0 Draw 0
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Win ratio zegt genoeg toch? Zou alleen nog even playtesten tegen Heartbeat Combo en Bx Aggro.
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Kan ik me voorstellen. Er zijn helaas een aantal problemen. De win ratio's liggen hoger dan in de realiteit gezien het dubieuze niveau van de meeste tegenstanders op MWS. Bovendien zijn er sinds Guildpact een paar kleine dingetjes veranderd en dan met name het sterker worden van de decks in de kleurencombinaties van de guilds in guildpact.

Helaas...

Nog niet klaar dus...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Bovendien zou het niet eens onverstandig zijn om meer richting wit te gaan. Mortify is een belangrijke additie en het schijnt dat decks met WoG het nu iets beter doen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie