Mimic Vat

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Mimic Vat

Bericht door ixo »

Mimic Vat had een klein vraagje over wat er op de kaart staat "Exile it at the beginning of the next end step"

vroeg me altijd af wat er daarmee precies bedoelt wordt.

ik activeer zijn ability en doe niks bijzonders met het tokentjuh, geef mijn beurt door. maar tijdens mijn eind phase wordt deze token toch ge-exiled? of is dat pas de volgende beurt in de end phase?

al vast bedankt!
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Mimic Vat

Bericht door The Quizmaster »

next = eerstvolgende..

Als je hem tijdens jouw main phase activeerd, wordt het token aan het einde van jouw beurt verwijderd.

Als je hem tijdens je end step zou activeren, wordt het token aan het einde van de beurt van je tegenstander verwijderd.

Eennalaatste ruling op Gatherer zegt het ook:
If Mimic Vat's second ability is activated during a turn's end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn's end step.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mimic Vat

Bericht door BSRuben »

Gebruik deze kaart ook vrij vaak en ik vroeg me af wat er bedoeld wordt met de zin 'return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard'.

Als er 1 Vat op tafel ligt snap ik het nog, maar wat is het effect als ik meerdere vats heb?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Mimic Vat

Bericht door altx »

BSRuben schreef:Gebruik deze kaart ook vrij vaak en ik vroeg me af wat er bedoeld wordt met de zin 'return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard'.

Als er 1 Vat op tafel ligt snap ik het nog, maar wat is het effect als ik meerdere vats heb?
Elke Mimic Vat verwijst alleen naar zichzelf. Als een kaart zijn eigen naam gebruikt, verwijst hij altijd alleen naar zichzelf en niet naar andere kaarten met dezelfde naam. (Dan staat er "a card named Mimic Vat".)
Dus als je meer dan 1 Mimic Vat hebt, werkt het niet heel veel anders dan als je er maar 1 hebt.

Maar wat met die zin bedoeld wordt:

De eerste keer dat Mimic Vat triggert, exile en imprint je een kaart. De tweede keer dat je d.m.v. de trigger een kaart exilet en imprint, dan gaat degene die je als eerste ge-imprint had, naar de graveyard. Met andere woorden, je kan altijd maar 1 kaart op Mimic Vat ge-imprint hebben.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Mimic Vat

Bericht door BSRuben »

Ok! Dankjewel.
De woorden 'each other card' verwijst voor mijn gevoel naar een meervoud dus vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mimic Vat

Bericht door pi »

Dat is min of meer een 'safety net' dat wizards ingebouwd heeft. Stel op de een of andere manier krijg je het voor elkaar om er meerdere kaarten onder te hebben liggen dan worden die nog steeds allemaal in yards gelegd. Het is vast verschrikkelijk moeilijk en zeldzaam om dit te doen (bv Myr Welder, kopieer die met Vesuvan Doppelganger, imprint een bergje artifact creatures, speel March of the Machines en Mimic Vat kopieer de Vat met de Doppelganger, voila, een Vat-Doppelganger die meerdere kaarten geimprint heeft, ja, er is wat moeite voor nodig....).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie