Hee,
ik heb een tijdje wat gerommeld met rood groen en wit in een deck, maar dat lukt niet goed, dus heb ik het volgende deck gemaakt (ik heb geen idee of het iets voorstelt, maarja

here it goes:)
land:
2 nantuko monastery
1 krosan verge
2 tranquil thicket
1 contested cliffs
13 forest
11 plains
ik weet dat ik er erg veel land in heb zitten, maar mijn grootste probleem is iedere keer dat ik land tekort kom aan het begin van het spel, daar om heb ik bij creatures ook wat kaarten zitten met weinig mana cost die in mijn ogen toch redelijk nuttig zijn
enchant land:
1 fertile grounds
creatures:
2 hallowed healer
1 centaur rootcaster
2 phantom nantuko
1 border patrol
1 patrol hound
2 phantom centaur
2 elvish pioneer
2 benevolent bodyguard
1 valor
1 brawn
1 gustcloak runner
1 treespring lorian
1 disciple of grace
3 phantom tiger
3 battlewise aven
2 blessed orator
2 krosan wayfarer
4 phantom nomad
2 phantom flock
1 venomspout brackus
1 barkhide mauler
1 towering baloth
1 harvester druid
ik heb alle phantoms die ik heb in mijn deck zitten, ik vind het fijn om hiermee te spelen, misschien heeft iemand een tip over welke kaarten er bij zo'n phantom deck passen?
Ik heb maar een paar grote creatures in mijn deck, weer in verband met de hoge mana cost waarmee ik steeds in de problemen kom
enchant creatures:
1 exoskeletal armor
2 elephant guide
2 seton's desire
1 treetop bracers
1 improvised armor
1 unquestioned authority
1 strength of isolation
de enchant creatures werken volgens mij goed, in de handleiding bij het spectrum deck van de judgment serie stond dat al je een enchant creature zoals elephant guide op een phantom legt deze haast onsterfelijk is, omdat hij alleen doodgemaakt kan worden als hij gedestroyed word, klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen?
instant/sorcery:
2 second thoughts
2 ray of revelation
1 naturalize
2 explosive vegetation
1 folk medicine
ik vind het niet fijn om met instants en sorcery te werken, ik weet ook niet waarom, ik heb ook niet zo veel goede instants volgens mij
enchantment:
1 mirari's wake
1 spirit cairn
spirit cairn heb ik voor het eerst in mijn deck, ik weet nog niet wat ik er verder van moet verwachten
artifact:
1 cryptic gateway
owja, als ik een artifact speel, moet die dan op tafel blijven liggen, of kun je die maar 1 keer gebruiken en gaatie dan naar je graveyard?
Ik hoop dat iemand me kan helpen,
qua kaarten heb ik het spectrum deck van judgment, devastation deck van onslaught en wat kaarten uit diverse boosters. een paar kaarten komen uit de nemesis serie
groetjes, Avalon