Het eerste wat me opvalt is dat je wel erg veel land speelt (31 stuks). Ik zou proberen dit terug te brengen tot maximaal 24, en als je veel goedkope spells speelt kan dit nog wel minder worden.
Verder denk ik dat het belangrijk is dat je goed nadenkt over de functionaliteit op het thema van een deck. Je speelt veel kaarten maar een keer; zoek je beste kaarten uit en probeer daar 4 van te maken, dan heb je ook meer kans dat je ze trekt.
Als je met creaturetypes wil spelen, maak dan een keuze: of beasts, of elves, of goblins, of wat dan ook. Het lijkt me niet dat al die types bijelkaar samen een functionerend deck kunnen produceren. Wat je wel kunt proberen is om snel veek mana op tafel te krijgen (door middel van elfjes) en daarna veel grote lompe beasts te bouwen.
Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Groetjes,
Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
bastial fury schreef:Als je met creaturetypes wil spelen, maak dan een keuze: of beasts, of elves, of goblins, of wat dan ook. Het lijkt me niet dat al die types bijelkaar samen een functionerend deck kunnen produceren. Wat je wel kunt proberen is om snel veek mana op tafel te krijgen (door middel van elfjes) en daarna veel grote lompe beasts te bouwen.
LOL, ik herriner me een tijd dat je altijd decks maaktte waarin alle verschillende creature types door elkaar zaten, doe ik nog steeds eigenlijk... Maareh, anyway, ik zou me niet zo druk maken om de creaturetypes zolang het niet het thema van je deck is. Is dit het wel, wil je inderdaad zo veel mogelijk beesies met gelijk creature type spelen.
Ik wil nog herhalen dat je echt zo veel mogelijk kaarten 4x wilt spelen als ze goed zijn. (er zijn wel uitzonderingen op deze regel, maar maak iig die keuze dan bewust en weet waarom je een kaart slechts 1x speelt)
succes er verder mee,
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
ok,
ik heb de landjes teruggebracht tot 25, verder zal ik proberen wat meer van mijn beste kaarten te vinden.
De elfjes gebruik ik nu inderdaad om veel mana te krijgen en ik heb nu alleen nog skirk outrider als goblin in m'n deck omdat die wel handig is als je beasts op tafel heb liggen en dat lukt me eigenlijk altijd wel.
ik zou warbreak trumpeter er in eerste instantie ook in houden: hij vergt weinig rood, en kan voor heel leuke dingen zorgen als je een beetje mana hebt.
mazzel
pi
Als je vaak weinig mana op tafel hebt (wat me meer pech dan wijsheid lijkt met 25 land) kijk dan of je niet wat mana-acceleratie in kan bouwen (ik noem explosive vegetation, rampant growth, llanowar elves etc.)
Bas
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana"
maar de mana wat ik op tafel heb liggen heb ik meestal ook allemaal nodig, want die beasts zijn namelijk bijna altijd erg duur en daar heb ik dus ook al m'n mana voor nodig
misschein is dan daarom juist de trumpeter efficienter dan een of ander groot beest omdat een hoop kleintjes moeilijker te slopen is, en omdat je zelf kan weten hoeveel mana je er in pompt, terwijl een groot beest altijd veel kost.
mazzel
pi