Chrome Mox slecht?

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

De Chrome Mox is een slechte kaart

Ja
2
14%
Nee
10
71%
Valt nog niets over te zeggen
2
14%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Chrome Mox slecht?

Bericht door collectocrat »

Hoewel het nog vroeg is en er nog van alles kan gebeuren ben ik momenteel van mening dat de Chrome Mox niet supergoed is.

Wanneer je verderop in het spel bent, is een chrome mox altijd een dode kaart. Dan heb je liever een constructieve kaart. Uitzondering is mijninziens een blauw deck vanwege affinity en carddraw mogelijkheden van blauw. In een Atog deck heb je later in het spel ook nog wel wat aan een artifact.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in welk formaat?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

T2!!
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

iedereen die ik er tot nu toe over heb gesproken vind het een goede kaart als het in een goed deck zit.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Maar wat is dan een goed deck? blauw en atog? en verder nog opties?
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

des te breder het formaat des te beter de kaart, voor type 2 vind ik 'm niet bijzonder spectaculair, maar ik zie wel wat decks die 'm handig kunnen gebruiken. White Weenie: erg veel spells in het deck hebben een cc van 2 mana, de disadvatage compenseer je door een beurt eerder te beginnen met beuken. Blue based control: speel die mana leak of andere counter een beurt eerder, de disadvantage compenseer je door veel card drawing. Elk deck dat graag veel artifacts heeft, zoals een deck rond (mega)tog of een deck rond affinity. Daarnaast verwacht ik dat de kaart ook in goblin decks geprobeer zal worden, maar dat ie daar niet genoeg de moeite waard is en dat ie in sommige andere decks minder duidelijk goed of slecht zal zijn. Over het algemeen denk ik dat je nu in standaard voor elk deck minstens wil proberen of de mox nuttig is en afhankelijk van hoe goed je deck om gaat met het verliezen van een kaart voor een extra "landje" zal de mox al dan niet nuttig blijken.

@sliver: ik geef er de voorkeur aan niet te luisteren naar of mensen een kaart goed vinden of niet, maar om zelf er over na te denken en zelf te beredeneren of ie inderdaad al dan niet goed is. Natuurlijk luister ik daarbij wel naar wat anderen zeggen, maar ik trek mijn eigen conclusies. Alleen maar herhalen wat anderen gezegd hebben is niet zo nuttig, zeker als je niet uit kunt leggen waarom.

mazzel

pi

p.s. in type 1 verwacht ik dat de kaart op de restricted list komt, mits chalice of the void daar ook terecht komt (anders denk ik dat de void de mox redelijk tegen weet te houden). Ik heb namelijk het idee dat zonder void de combo decks te goed worden met ineens 4 extra gratis artifacts, terwijl met void zo'n beetje het vervelendste wat een combo deck kan overkomen een void voor 0 is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Belangrijk punt. Je kan de mox IPV land spelen! Het kost je geen plek tussen je spells en dan is gratis mana (bijna) altijd mooi meegenomen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

@pi: ben het met je eens. Ik werd vanochtend met een schok wakker omdat ik de ingeving kreeg de mox in een goblin deck te doen. Maar ik denk dat het niet uit kan.

@KingFatass:Op zich heb je gelijk mar als je afhankelijk bent van al je kaarten (en dan denk ik aan en goblin deck) dan denk ik dat ie toch neit handig is. Maar ik ga het gewoon proberen want ik wil eigenlijk wel Shrapnel Blast in mijn gobbo deck implementeren..

Ik laat het nog wel weten.

Ik vind trouwens de mox niet de 24 euro waard waar ie nu op stat.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Is wel een goeie kaart, vooral goed in weenie decks die meestal in beurt 1 of 2 al iets neer kunnen leggen. Met die Mox gebeurt dit nu zeker in beurt 1 al.

Als jullie je trouwes afvragen welke idioot 'ja' heeft gestemd dan ben ik dat omdat ik dacht dat er stond: "Vind je Chrome Mox een goede kaart..." Het antwoord moet dus eigenlijk 'nee' zijn. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

collectocrat schreef:Ik vind trouwens de mox niet de 24 euro waard waar ie nu op stat.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Op MOTL staat ie op 17 euro. Dat is ie dus waard want dat betalen mensen ervoor (maar voor hoelang nog?).
En zelfs op NederMagic staat ie maar op 19,50.

David
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

had ik ergens gelezen....
Ik ga er iig niet meer dan 10 voor betalen.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Eigenlijk is het gewoon een slechte versie van de Mox Diamond...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Yodaboy schreef:Eigenlijk is het gewoon een slechte versie van de Mox Diamond...
Weer 2 dingen omgedraaid? :D Ik zou 't tegendeel willen beweren. De mox diamond dwingt je met meer land te spelen, de chrome mox met meer andere kaarten, wat heb je liever?

mazzel

pi

p.s. er zijn argumenten voor en tegen, beetje discussie starten is leuk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Ik toch het liefst de chrome mox want veel landen spelen vinnik onhandig.
Je hebt verhoudingsgewijs meer non-lands dan lands in je deck dus dat pleit voor de chrome mox.

Aan de andere kant bij de chrome mox moet je de kaart removen ipv discarden. maar dat weegt toch minder zwaar

Vergeet ik nog een nadeel bij de chrome mox is het de kleur van de kaart die je kunt genereren
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik ga voor Mox Diamond.
Zulke kaarten hebben eigenlijk alleen nut als je ze aan het begin van een potje neer kan leggen, in de lategame zijn ze alleen maar iritant.
Aan het begin van het spel heb je sowieso altijd land in je hand (ken weinig mensen die zonder landen/andere gratis manabronnen in de openingshand toch spelen). Je kan dus makkelijk een land discarden om Mox Diamond te spelen, en je hebt gelijk toegang tot alle 5 kleuren Mana. Met Chrome Mox raak je ten eerste een Spell kwijt, die je daardoor niet meer kan spelen (een land is te missen, kan je evt nog terug halen uit je graveyard), en ten tweede genereert ie niet alle kleuren mana (tenzij je een 5-kleurenkaart weggooit natuurlijk).
Je hoeft imho niet met meer landen te spelen, alleen om Mox Diamond te kunnen spelen.
Plaats reactie