Deck Help: Jund Control (Alara Block Constructed)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Deck Help: Jund Control (Alara Block Constructed)

Bericht door R »

Ik zoek wat tips op mijn Jund Control deck:

6x Forest
4x Mountain
6x Swamp
4x Jund Panorama
2x Jungle Shrine
4x Savage Lands
26 Lands

4x Bloodbraid Elf
4x Broodmate Dragon
4x Putrid Leech
4x Sprouting Thrinax
16 Creatures

4x Bituminous Blast
4x Terminate
4x Blightning
2x Lavalanche
4x Maelstrom Pulse
18 Spells

Een sideboard is nog even niet echt relevant, omdat het een vriendschappelijk toernooitje is en er nog niet zeker is of we wel met SB spelen, maar als ik het zou moeten maken zou het er ongeveer zo uitzien:
4x Anathemancer
3x Caldera Hellion
4x Vithian renegades
1x Karrthus, Tyrant of Jund
3x Thought Hemorrhage

Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dit is een beetje een onbekend formaat voor mij. Een snelle bestudering van de lijsten van PT Honolulu leert dat de meeste decks meer met hun 4de kleur doen dan jouw deck. De mana lijkt me zo inderdaad iets makkelijker maar ik vraag me af of dat nodig is. Ik denk dat Lavalanche hier niet zo goed is gezien de 8 cascade kaarten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is 26 land niet wat veel?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

@Pi: Daar kun je best gelijk in hebben. Ik ben nu aan het testen met 4 Trace of abundance in plaats van 2x Jungle Shrine en 2x Forest. Ik weet nog niet zeker of ik de trace wel nodig heb.. het versnelt wat, maar ik denk dat ik liever meer creatures in het deck zou hebben.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Hoi R.,

Ik speel nagenoeg nu met hetzelfde deck. Ik zou er toch die twee Enlisted Wurms wel in doen. De grote Cascade-kaart werkt erg goed. Waarom heb je Jungle Shrine in het deck zitten als je geen wit speelt? Met wit kan je er wel die Enlisted Wurms in doen.

Als je een Alara-block toernooi gaat spelen, zou ik er sowieso Exotic Orchards in stoppen. Met al die Tribal landjes, zijn ze zeer profijtelijk.

Mijn eigen Jund Deck heeft nu ook Boggart Ram-Gangs, Lightning bolts en twee Ajani Vengeants. Het deck is niet al te snel, maar als het éénmaal op gang komt met alle cascade-kaarten gaat het als een trein.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi Donderwolk,

Bedankt voor de tip. Ik ben niet zo geneigd om er echt een 4e kleur in te gaan stoppen.. dan gaat het m.i. meer naar 5CB (5 Color Blood) toe. En helaas is het idee van een Alara Block Constructed toernooitje er in mijn playgroup niet echt van gekomen.
Plaats reactie