Een vraagje over panglacial wurm.
Zijn ability zegt als ik in m'n library aan het zoeken ben dat ik hem mag spelen. Moet hij hiervoor in m'n hand zitten, of gewoon als ik hem tegenkom als ik aan het zoeken ben... was me niet helemaal duidelijk.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Er staat 'while you are' dus tijdens het zoeken... Er staat niet 'If you are searching your library you may play panglacial wurm instead of the card you were looking for'. Oftewel: er word niet gezegd dat de worm doelwit word van je zoektocht. Het is extra.
Aan de andere kant, als je al aan het zoeken bent heb je waarschijnlijk al wat mana besteed, vind dan maar nog eens 7 mana extra. Mijn Mayael deck speelt deze wurm om die reden niet, zijn stats zijn redelijk, maar ik ga nooit anders doen dan hem gewoon casten of met Mayael in het spel leggen en dan is hij niet goed genoeg.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Met een groen deck dat soortgelijke creatures heeft, zou je wel aardig wat landen moeten hebben liggen. Er zijn veel spells die 1, 2 of 3 mana kosten om te zoeken, bijvoorbeeld de land zoek elven, rampant groth en wanderer's twig. Dan moet je 8-10 landen hebben liggen, is te doen.
Daarnaast heb je zat kaarten met de ability om in de volgende beurt je library te doorzoeken, zodat het je die beurt geen mana kost om te zoeken en je dus gewoon 7 mana nodig hebt.
Op zichzelf is het geen geweldige kaart, maar je zou hem ook in de ander zijn beurt kunnen spelen als je wil.