1-turn kill & Mill deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

1-turn kill & Mill deck

Bericht door Marnix14 »

Hierbij een nieuw deckje van me: isn og niet af, tips graag :)

het idee is om zo snel mogelijk te killen met wall of blood, m dan zo groot maken als maar door levens te betalen, en hem dan te saccen aan rite of consumption dit zou in beurt 1 al kunnen;
swamp
dark ritual 2x
wall of blood
zuran orb
rite of consumption
en anders kan dit sowieso beurt 2, 3 of 4 die combo wel maken.
en ik heb ook nog bile urchin als de tegenstander toch nog op 1 blijft staan.

decklist:
Creatures:
2x hedron crab
4x wall of blood
2x circu, dimir lobotomist
2x bile urchin

Instants, sorceries, enchantments:
4x perplex (evt. counterspell?)
4x dark ritual
4x brain freeze
4x ravenous trap
4x archive trap
4x rite of consumption
4x memory erosion

artifacts:
2x zuran orb

land:
10x swamp
10x island

Sideboard:
meer counters denk ik :)

Heeft iemand tips? vooral de mana ben ik nog niet goed uit. ik denk dat gewoon 10 island 10 swamp niet gaan werken namelijk.
anyway, het is nog lang niet af ;)

Marnix
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Uhmm ik denk dat je meer counters, misschien wat destroy creature cards en wat life drain kaarten Soul Feast bijv. maar je hebt ze al goedkoper voor minder damage enz. ik kan even niet op namen komen en heb nu geen zin om te gaan zoeken dus kijk morgen wel even :P uhmm verder weet ik ook niet echt of je iets hebt aan Brain Freeze, Ravenous Trap en Archive Trap.
Je zou er anders ook wat dual lands in kunnen stoppen maar ik weet niet precies voor wat voor type deck je gaat anders kunnen er misschien wat pijn landjes in vooral als je wat life drain kaartjes erin hebt zitten is dat geen probleem. Anders zou ik gaan voor ongeveer 12 swamps en 11 islands bijv.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

heel in het kort, je deck is schizofreen.

Millen en combo damage kill gaat niet samen. De 2 strategieen ondersteunen mekaar niet. Daarnaast schets je een totaal onrealistisch scenario van wanneer je de combo vindt. In beurt 4 heb je hooguit 11 kaarten gezien, de kans dat daar 2 specifieke kaarten in zitten die je elk 4x speelt is significant, maar het is verre van gegarandeerd.

Ik denk niet dta ik je wat anders kan suggereren dan heel erg goed nadenken over wat je wil dat het deck doet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dat bedoelde ik eigelijk ook met dat die Ravenous trap, brain freeze etc. niet echt in je deck passen je moet of om die ene combo die je hebt heen gaan bouwen (misschien nog een kleine side combo erin stoppen) en verder draaien op overleven tot je je combo hebt, dus seach kaarten erin, drain life kaarten erin wat creatures (het liefst waarbij de tegenstander al levens verliest als je ze in legt) en misschien nog wat creature destuction kaarten. Maar dat is mijn idee ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Suffocation
Expert
Berichten: 79
Lid geworden op: za okt 31, 2009 11:17 am
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Bericht door Suffocation »

Als je nu je 1 kill combo houdt en de rest concentreert op counter en leven bij jou zelf bijdoen zou het wel werken denk ik.

Die bule urchin doet niet veel positiefs in de je deck volgens mij.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dat zei ik ook al :P het hele mill effect is hier niet van toepassing en zo al pi al zei zo wordt deck schizofreen :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Wacht, hoezo kan je al winnen in beurt 1? Ik snap het niet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hij zegt het zelf:

swamp
dark ritual 2x
wall of blood
zuran orb
rite of consumption

Oftewel, tap swamp, speel 2 rituals: 5 mana in pool. Speel orb en sac een land voor 2 leven. Speel wall en activeer 20x. Speel rite, sac wall, hoop dat de tegenstander geen force spike of zo heeft, doe 20 damage en gain 20 levens. Had je de kaarten zelf al opgezocht?

Overigens is dit zeer onwaarschijnlijk, waarschijnlijker is het dat ie een aantal prut kaarten in zijn hand heeft die alleen nuttig zijn als hij de volledige combo heeft en dat de laatste 1-2 onderdelen zo lang op zich laten wachten dat hij al verloren heeft of dat de tegenstander hem in ieder geval al zoveel damage heeft gedaan dat de combo nutteloos is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

Ja, daar ben ik achter gekomen. ga nu mono zwart control/lifeloss spelen met duress, smother, diabolic edict, infest, etc.

Heeft iemand heir tips voor?
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is handiger als je daar een nieuw topic voor opent, met een decklist om op te schieten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

1 deck per topic houd het wel overzichtelijk jah, aangezien control/lifeloss niets met milling of 1 turn kill te maken heeft :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie