iritant of niet

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

wordt je geiriteerd dopor een glasses of urza.?

jaa heel erg.
0
Geen stemmen
ja.
1
9%
nee een klein beetje.
2
18%
nee
8
73%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dat hij slecht is in 1vs1 ben ik het totaal met je eens en als je hem tegen over je krijgt weet je in elk geval wel zeker dat de relevante kaarten in je tegenstanders deck maar 59-56 zijn (of 55-52 als je hem dan ook nog een urza's glasses ziet spelen xD) scheelt jou weer een hoop :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Maar hij kost maar 1 mana. Lijkt me toch heerlijk om (zelfs in een 1v1) op de eerste beurt te spelen. Ik geloof toch niet dat veel spelers moeilijk zouden doen, om één extra kaart van één mana in het deck te stoppen. Zo heb je alsnog 60 nuttige kaarten.
*Toegegeven, je hebt wel een starthand van -1 in jullie opzicht, maar dat is een Mulligan toch ook..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goeie vergelijking, ik zou heel blij zijn als jij altijd een mulligan tegen me neemt!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

lol yep weer een kaart minder waar je je druk om hoeft te maken :P
Mulligans neem ik alleen als het er echt hopeloos uit ziet (oftewel geen landjes kaarten met casting cost van 4 of meer :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

vind het een beetje nutteloze kaarten
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ik snap niet waar de moeite om gaat, het is maar 1 kaart met een mana-cost van 1.
Dan heb je toch gewoon 61 kaarten, waarvan 1 Telepathy. En als je dan één kaart achter loopt, kun je gebruik maken van de draw-kaarten van blauw.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Waarom doe je er niet gelijk een Thoughtlace bij? Die kost ook maar 1 en 62 kaarten is ook geen probleem. Doe je gewoon nog wat meer blauwe draw-kaarten erbij, toch?
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ik zie het nut van die kaart niet in...
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Nut? Volgens jouw redenatie hoeft een kaart toch geen nut te hebben om hem in je deck te doen? Als ie maar goedkoop is.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Helemaal niet, hoe kom je daar bij? Ik zie het directe nut van Telepathy weldegelijk in. De kaart wordt als 'slechter' beschouwd, maar gezien de lage mana-cost vind ik het een heel redelijk effect/mana.
Sorry, als je me verkeerd begrepen had.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Daarnaast is Telepathy ook een enchantment, en geldt het hele spel door, je ziet alles wat hij krijgt. Daarnaast speel je ook blauw, en is het een stuk makkelijker om te zien wat je zou willen counteren. Nee, zo slecht vind ik hem niet.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Maar als jij de kaart goed vindt, waarom doe je er dan maar 1 in je deck en niet meer?
Het probleem is dat de kaart nauwelijks/geen effect heeft. En card-draw is geen argument om achter te lopen in card advantage. Je wilt juist voorlopen met card advantage door zowel card-draw te spelen als geen nutteloze kaarten in je deck te doen.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Nou, 1 is genoeg. Echt hard heb je hem niet nodig, en als je er 2 in je hand hebt, is één ervan volledig nutteloos.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

En het kan zijn dat ik mijn draw-kaarten niet per se gebruik om een card-advantage te krijgen. Misschien speel ik ze juist, om zo mijn card-disadvantage teniet te doen.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Fewtger schreef:Echt hard heb je hem niet nodig,
Precies! Daarom doe je hem ook niet in je deck!
En het kan zijn dat ik mijn draw-kaarten niet per se gebruik om een card-advantage te krijgen.
Dat lijkt me vreemd, maar als dat echt zo is kun je dus nog een stel kaarten uit je deck halen als je geen disadvantage van slechte kaart zoals Telepathy meer hebt. Reden te meer om de Telepathy uit je deck te halen.
Plaats reactie