B/U Discard Tournament.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

B/U Discard Tournament.

Bericht door Rhaksha »

Was een tijd gestopt met magic dmv uni en stuff maar 2 week geleden weer geïntroduceerd en kennis gemaakt met het Magic van vandaag. Beviel goed dus had besloten een nieuw Toernooi deck in elkaar te zetten.

Lands
10xswamp
8x Island
4x drowned catacomb

Creatures
4xhypnotic specter
3xblizzard specter
3xnyxathid

Planeswalkers
2x liliana vess

Enchantments
4x megrim

Instants
4x doom blade
4x recoil
3x thoughtseize
4x diabolic tutor
4x duress
3x dark ritual

SB:
2xdamnation
3xunderworld dreams
3xextirpate
3xpersecute
4xconsume spirit


Het doel van het deck is uiteraard winnen. Maar winen kan je op verschillende manieren doen. Nu is het 'Main' doel in dit deck de Megrims Om die zsm op het veld te krijgen heb ik 4 demonic tutors in het deck zitten. Verder heb ik underworld dreams en Jace beleren in het Deck zitten als opvullende schade aan de tegenstanders plus wat kaart advantage voor mijzelf.

Ben er alleen nog niet helemaal over uit. wat ik in het SB moet stoppen. Heb op het moment 3x damnation 3x traumatize wat dark rituals, Memory jar liggen. Maar er mist gewoon wat.
met name iets tegen Treshold/madness decks.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Even als aller eerste wat voor type wil je gaan spelen :) anders kunnen we je moeilijk tips geven :P (wij kunnen natuurlijk moeilijk bijv. arabian nights kaarten gaan noemen ofzo als je Extended of iets dergelijks wilt gaan spelen).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

Sorry totaal vergeten te zeggen. Legacy ;)

EDIT: heb al even onderzocht memory jar is geen optie aangezien deze gebanned is, eveneens als demonic tutor en aangezien vampric tutor ook gebanned is moet ik nog even voor een alernatief zoeken.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Uhmm als mogelijkheden voor tutors:

Diabolic Tutor
Cruel Tutor
Grim Tutor
Infernal Tutor (even iets minder maar misschien toepasbaar)
Rhystic Tutor
Mystical Tutor (alleen voor sorceries}

Dit zorgt dus wel veel voor lifeloss wat je weer op zou kunnen vangen met bijv.
Brush with Death
Circle of Affliction (eigen kleur kiezen en zo je lifeloss verminderen)
Consume Spirit

En allerlei van zulk soort kaarten.
Verder kun je nog lifelink creatures/equipment erin stoppen bijv:
Loxodon Warhammer
Vampire's Bite
Voracious Hatchling

Het zijn maar een paar ideeën, ik heb het deck verder nog niet echt bekeken dat doe ik morgen wel, misschien dat ik nog wat nuttigs kan verzinnen :P

In elk geval je Underworld Dreams hebben in mijn ervaring weinig nut als je ze niet in een soort draw/discard deck hebt maar in combo met je magus of the jar kan het wel wat doen, even over nadenken :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

diabolic tutor: vind ik persoonlijk veel te duur plus hij kost ook nog 2 zwarte mana wat ik in een 2kleuren deck eigenlijk zoveel mogelijk wil vermijden.
grim tutor: zelfde verhaal 2 zwarte mana kan ik beter een cruel tutor gebruiken inderdaad.
infernal tutor: Nog niet helemaal uit over deze kaart aangezien ik mezelf niet zo snel zonder kaarten zou zien. nooit eigenlijk. Maar aan de andere kant wel weer handig om een 2de en een 3de megrim uit mn deck te halen.
rhystic tutor: Iets te riskant want als de tegenstander 2 mana untapped heeft dan word het al lastig. En dan zou het zonde zijn als je er 4 in je deck hebt.
mystical tutor Tutors zijn eigenlijk voor mn megrim's bedoeld.
Weet niet of loxodon warhammer de juiste oplossing is met zo weinig creatures, dus zou meer kunnen gaan spelen maar ben gewoon niet zó'n fan van creatures.
vampire's bite Is opzich een leuke kaart mar vind de kicker redelijk prijzig + weer 2 zwarte mana.
voracious hatchling is zeker geen slecht creature om in mijn deck te doen ipv. nemesis of reason

Ik vind underworld dreams gewoon een vette kaart. heeft een hoop nadelen inderdaad teninste, hij kost 3 swamps. howling mine is volgens mij Banned dus zou die er niet in kunnen doen om hem nuttiger te maken.

Maar weet zo even geen betere plan B dus suggesties zijn welkom :)

Thanks voor je feedback
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Howling mine is legal.

Maar ik gaf je alleen een lijst van alle mogelijkheden in legacy :) als 4 mana is inderdaad prijzig voor een tutor daarom kun je beter lifeloss tutors nemen maar daar moet je dan wel een lifegain tegenover zetten maar je zou ook nog eens op dingen als Consume Spirit gaan werken aangezien je hier ook creatures mee kunt targeten en je toch weer verloren levens van je tutors kunt terughalen.

Als je ook dark rituals gaat spelen is mana niet echt een probleem dus vooral omdat je niet veel dure creatures etc. hebt.

Wat je ook nog kunt gaan spelen is wat veel mensen doen tegenwoordig de Vampire hexmage dark depths combo omdat je toch met tutors speelt. Het is maar een idee :)

Wat betreft underworld dreams, ik heb er zelf een tijdje mee gespeeld in en echt als je je opponent niet veel laat drawen is het waardeloos in een toernooi vooral voor die 3 mana (lijkt een beetje op een Wanderlust dan terwijl je er meer uit kunt halen in andere decks.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

Snap ik. Om eerlijk te zijn denk ik gewoon dat ik underworld dreams er uit haal. En dat wil ik op gaan vullen met wat control kaarten misschien ook wel sign in blood Moet ik nog even zien.

Consume spirit wil ik zoiezo niet aan, aangezien ik alleen maar zwarte mana daar voor mag gebruiken en in een 2 kleuren deck word hij dan als snel minder. Ga ik toch liever voor voracious hatchling Of zie ik dit verkeerd?
Ik weet niet echt of dark ritual nou handig is. Als ik consume spirit zou spelen wel ja. Dus moet ik nog even over nadenken. Van die combo word ik eigenlijk best blij. Heel leuk eigenlijk. Wat vind je van nemesis of reason? komt hij wel tot zijn recht in dit deck of maar beter vervangen door jouw zojuist genoemde combo?

EDIT: Nu herinner ik me weer waarom ik überhaupt die underworld dreams in mijn deck had zitten. Wanneer de tegenstander geen kaarten in zijn hand heeft is hij/zij dus in het voordeel en ik dus automatisch in hte nadeel maar als ik tde tegenstander steeds kaarten in zijn hand duw word het lastig voor hem.

Zoek daar dus eigenlijk nog wat kaarten voor, en dan kan ik laterwel kijken of ik het nuttig vind om de underworld dreams er alsnog in tedoen. zodat de tegensander in een dilemma zit.

Ook heb ik overwogen andere creatures in mijn deck te doen. Mocht het drawen niet lukken dan maar voor de volle discard en een beetje met Jace plagen. Hier een aantal mogelijkheden blizzard specter, dimir guildmage, reveneous rats verder zou persecute misschien een goede kaart kunnen zijjn?

Om het hele levens probleem op te lossen heb ik maar gewoon 4x een diabolic tutor in mijn deck gedaan zodat ik meer ruimte eb voor eigenlijk nuttige kaarten.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Voracious hatchling zal er zeker leuk in passen maar je kunt natuurlijk ook nog dingen als Essence Drain toevoegen (er zijn nog meerdere opties), het kost wat mana maar met dark rituals bijv kun je het snel spelen, life gainen/drainen of creatures destroyen.

Wat betreft Underworld dreams eruit halen, goed idee, het is een goeie kaart hoor maar niet speciaal in dit deck :P maar dat geldt dan eigenlijk ook voor je Magus of the jar die komt beter tot uiting in andere decks.

Over je andere toevoegingen, wat dacht je van Hypnotic Specter ipv blizzard specter, Dimir guildmage is een leuke kaart (goedkope casting cost voor een 2/2 beestje) maar zijn abilities zijn duur, Ravenous Rats past wel in een discard deck maar je hebt weinig creatures en dat maakt dit een dure 1/1 creature.. Persecute is wel erg leuk in dit deck.

Als je wilt proberen om je tegenstanders hand zo leeg mogelijk te houden (of gewoon helemaal leeg te houden) is een The Rack misschien ook nog wel leuk, ik zelf zou er alleen wat extra creatures in doen (ook al zijn het maar goedkope "first defence" creatures om jezelf in het begin te verdedigen).

Als tip doe er anders wat Dark Rituals in om je zwarte mana snel op te krikken.

Verder denk ik alleen dat je een keuze moet maken tussen of Milling of Discarding, maar dat is mijn mening.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

Die essence zijn wel duur ja. Moet mn dark rituals wel zo goed mogelijk spenderen. en speel dan liever een consume spirit dan zoeits. Dus misschien maar proberen. Misschien bijden ? en dan de mangus eruit? Aangezien ik blizzard specter leuk vind omdat hij op 2 manieren nuttig kan zijn. Zou funeral charm dann ook leuk zijn om te gebruiken? of overbodig aangezien ik gewoon niet veel creatures speel?
Hier misschien nog wat mogelijkheden die ik zo heb liggen: (creatures) nyxathid en eentje die ik zelf ook nog wel leuk vind is cephalid broker dan maakt het niet uit of de tegenstander geen kaarten in zijn hand heeft, schoppen doe ik tog wel. the rack wil ik zeker in overweging nemen maar die heb ik zelf niet dus zou deze moeten aanschaffen. Geen idee hoe duur deze kaart is. Qua creatures zit ik denk ik wel goed als ik hypnotic en blizzard specters speel samen met de broker. Speel ook 2x damnation in het sideboard of main. (moet even kijken hoe ik uit kom met mijn kaarten) Dark rituals doe ik er eerst maar even in (altijd handig) Discarding. Mill deck is eigenlijk nix aan maar het is af en toe wel effectief. I ga even mijn deck updaten en kijk maar wat je van vind. :P

Nu zit ik met een lastig probleem. Ik zit op 60 en wil er eigenlijk nog wat dingen aan toevoegen. Nu eheb ik 3 dark rituals, maar geen plaats voor consume spirit en ook niet voor the rack. Nu zou ik mijn doomblade kunnen veranderen naar het SB maar da's iets te riskant denk ik. HELP! :oops:
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Als je beide specters erin doet is het prima :)

Nyxathid kan zeker aangezien je doel is je tegenstanders hand leeg te houden. Een fluctuerend 7/7. 6/6 beestje dus, als je je discard goed speelt, voor 3 mana. Moet je niet tegen een Draw deck spelen want dan heb je er niets aan :P maar dan kan je ze er uithalen voor iets in je sideboard.

Cephalid broker's ability is leuk in combo met je Megrims.

En ja kaarten eruit halen is altijd moeilijk :P kan ik je niet in adviseren lol.

Edit: the rack is trouwens niet echt duur hoor, ligt aan de serie natuurlijk maar ik heb er maar een paar euro voor betaald.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

cephalid broker is wel leuk maar zonder de megrims is hij niks, dus moet even kijken hoe dat gaat uitpakken morgen.

Ook zit ik te overwegen om Jace te vervangen door liliana vess tenminste ik denk dat deze beter in het deck past, niet ?

Heb the rack besteld was 1,25 euro per stuk dus dat valt mee. Thx.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je moet megrim er ook zeker in laten zitten daar draait je deck voor een deel op en cephalid is daar een grappige aanvulling op (ook al geef je je tegenstander dan wel weer de kans om kaarten te drawen maar goed).

Ik wou eigelijk zelf ook al voorstellen om jace te vervangen voor liliana omdat jace meer voor milling is en je dat echt hebt laten vallen.

En ik zei toch dat the rack niet zo duur was :) en toch is het een leuke kaart, voor precies het tegenovergestelde van jouw deck is juist Iron Maiden en Black Vise (art lijkt ook veel op die van the rack :) ) juist weer nuttig.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie