Infect deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Infect deckje

Bericht door ixo »

Hoi,

heb een nieuw deck dat ik wil delen.

het is een standard toernooi deck, bedoeling van het deck is het vergiftigen van de tegenstander doormiddel van beestjes die naar zijn als je die wilt blocken of gewoon evasive zijn.

in de meeste gevallen is het afgelopen in beurt 5 a 6.

Creatures:
4x Hand of the Praetors
4x Skinrender
4x Plague Stinger
2x Skithiryx, the Blight Dragon
4x Ichorclaw Myr

Spells:
4x Grasp of Darkness
4x Consuming Vapors
4x Vines of Vastwood
4x Giant Growth
2x Sign in Blood

Land:
12x Swamp
8x Forest
4x Verdant Catacombs

Sideboard:
3x Doomblade
4x Consume the Meek
4x Necropede
4x Nature's Claim

er zijn nog ideeén voor verbetering maar door gebrek aan tijd heb ik het nog niet volledig kunnen testen. Heb er ook aan gedacht om wat removal eruit te laten en op max 3 mana te zitten per kaarten en Erg aggresief te spelen wat ook erg goed werkt.

zoals je hierboven ziet gaat het om de creature's Ichorclaw Myr en Plague Stinger. Deze 2 zijn lastig te blocken, in de meeste gevallen wordt vooral de eerste kapot geknalt door removal, dat haal je onderuit door de Vines of Vastwood te gebruiken ook als die creatures niet worden geblocked of destroyed. De Lieges zijn afmakertjes en eigenlijk wel de bliksem afleiders en als het gezellige draakje op tafel komt is het meestal al afgelopen of de finisher. Met de removal in het deck zelf haal je wat weg wat jouw zou kunnen hinderen en met de Sign in Blood kan je wat sneller door het deck heen bladeren.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Welke lieges?

De hoeveelheid land lijkt me een tikkeltje hoog, heb je het ook op 22 geprobeerd?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

de Hand of Praetors zijn toch lieges? aangezien die +1/+1 geven. wordt mij verteld dat zulke creatures liege's genoemd worden.

en nee heb het niet met 22 land geprobeerd, zal dat gaan proberen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Die noemen we dan eerder lords dan lieges.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Bericht door Jibz »

Met lieges wordt denk ik eerder naar de liege families verwezen uit shadowmoor en eventide, die hun eigen kleuren +1/+1 geven + nog een added effect zoals ashenmoor liege
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ixo,

even een heel vlugge review, zonder spoilers te raadplegen of zo, gewoon op basis van een eerste indruk:

Ik vind het deckje er niet verkeerd uit zien. De hoeveelheid land vind ik wel goed, misschien 1 minder maar 22 lijkt me te weinig. Wat ik wel zie gebeuren is dat je regelmatig in de situatie zult belanden dat je creatures uitgemoord zijn en je met diverse +X/+X kaarten in je hand knarsentandend ten onder gaat. Pakweg 2 support kaartjes minder en 2 creatures meer lijkt me beter. Ik ken de infect dierentuin niet goed, misschien die groene 2-3 dude?
Sign in blood is prima, ik zou zelfs als je er ruimte voor kunt vinden naar 3 of 4 gaan. Wel spijtig dat in jouw deck het nooit zin zal hebben om 'm op je tegenstander te spelen...(heb meerder potjes zo beeindigd).
Vwb het sideboard 1 opmerking: voor zwart vind ik Deathmark altijd supergoed, zou ik 4 instoppen.

Heb je inmiddels al wat speelervaringen opgedaan met je deckje?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Jah heb al wat gespeelt met die deck, en heb hem al aangepast. de situatie die je beschrijft dat het deck ten onder zou gaan door die support kaarten is nog niet gebeurt. meestal gaan de support kaarten er na 1 of 2 beurten uit en als dat gebeurt is het voor de tegenstander afgelopen in meeste gevallen.

deathmark heb ik er uit gelaten omdat ik doomblade gebruik, als iemand me kan vertellen waarom ik deathmark erin zou moeten laten en die doomblade eruit, terwijl de doom instant is en de andere sorcery.

SIgn in Blood, jah die is wel een leuke kaart maar heb er geen last van dat ik er geen 4 run, dat ik heb niet kan gebruiken op een tegenstander vind tik zelf wel gunstig anders heeft hij kaarten extra met misschien een antwoord die ik juist niet wil tegenkomen.

heb het nu ook gerunt met 22 land en dat gaat op dit moment goed, wellicht dat ik er 23 van maak. moet ik nog even zien.

andere suggesties? ( en het punt met de liege/lord, is genoteerd )

:) de aanpassing die gedaan was, is cystbearer naar Giant Growth . de reden hiervoor was vanwege het inbrengen van een beestje die niet meer deed dan of blocken of geblocked worden. inplaats daarvan heb ik dus de Giant Growth toegevoegd. zit er aan te denken om Skinrender te sideboarding en Necropede te mainboarden of de cystbearer te mainboarden.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik blijf 8 creature support kaarten op 18 creatures toch erg veel vinden. Vraag me af of het feit dat het tot nu toe goed gaat niet aan de deckjes ligt waar je tegen playtest.

Deathmark/Doomblade: ben het wel met je eens eigenlijk. Rest my case.

Sign in blood: natuurlijk moet je je tegenstander nooit extra kaarten geven. Alleen voor de kill bedoelde ik, wat bij jou niet van toepassing zal zijn.
In mijn vampire deck speel ik er 4 maar daar vang ik het verlies aan levens op met Tendrils of corruption. Misschien is 2 inderdaad wel ok voor jouw deck.

Ik blijf 22 land link vinden. Gaat m.i. op termijn absoluut losses door mana screw opleveren.

Vwb andere suggesties: heb je Putrefax al uitgetest?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

De decks waar ik tegen speelde was Elven deck, eldrazi ramp, BLauw/Wit control, vampires, en fauna deck

putrefax heb ik niet getest, vond het een leuke kaart, maar gaat net zo hard weer dood. dus hij wordt of destroyed, of geblocked, maar hij heeft wel trample. kan net zo goed een destroy of een draakje daar voor gebruiken of zelfs de skinrender.

ik zie de nut van putrefax nog niet echt. als je me daar ongelijk in kan geven door de waarde van hem te beargumenteren zou ik dat waarderen natuurlijk.

op het toernooi bleek meer het feit te zijn dat het deck net iets te traag is.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je hebt ook wel erg weinig infect mannen. Ik mis die 2/1 rat. Met Hand geeft die al 2 poison counters zonder aan te vallen. De Putrefax is een one-shot poison source. Die kan inderdaad nog wel eens nuttig zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

Die Ichor Rats zijn inderdaad leuk, die in plaats van Necropede in sideboard/mainboard? of inplaats van Giant growth?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je hebt erg veel removal spells in het deck zitten. Er zijn een paar decks waartegen die echt niet goed zijn. Ik zou er eerder daar wat van verwijderen dan van de groei-spells.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik weet niet of Putrefax goed genoeg is, maar je kunt er het volgende over zeggen:
- 5 mana = nogal duur,maar net 1 minder dan je topman de draak
- dankzij zijn haste kan ie als een suprise voor je tegenstander zijn
- als ie doorkomt is het wel goed raak. Je kunt 'm als een soort dure Ball lightning met power 10 zien, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je Poison lord op tafel ligt kan ie zelfs 6 poison counters opleveren wat in dit stadium normaal gesproken lethal moet zijn.
- Met zijn 3 toughness is ie minder gevoelig voor first strike dan Ball lightning. Als hij geblokt wordt sloopt hij normaal de blocker volledig, als het meezit trampled er nog wel wat door.
- als je 'm zou spelen heb je 5 en 6 mana beesten in je deck, zonder enige acceleratie. Dan moet er toch echt wel meer dan 22 land in je deck (stokpaardje van me...)

Conclusie: ik zeg niet dat ie erin moet, maar ik zou 'm wel uitproberen.

PS: kun je wat meer feedback geven over hoe je toernooi ging? Welke kaarten wel/niet goed bevielen, mana screws/floods etc
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

hij is wel leuk, denk dat ik hem wel ga proberen zodra ik hem ook zowaar in bezit heb. maar zal het deck dan daarop moeten aanpassen?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Putrefax kost 5, in die categorie heb je nu niets maar wel veel in de 4 mana prijsklasse, 12 kaarten maar liefst. Het ligt voor de hand om daar in te snijden. Hand of the Praetors is out of the question, dus dan blijven Consuming Vapors en Skinrender over. Je kunt op basis van je ervaringen tot nu toe een keuze maken of allebei minderen. Om te beginnen bijv. 1 van elk minder, 2x Putrefax erin. Lijkt me niet verkeerd. Als de kaart echt goed bevalt kunt je er nog meer inwerken.

Ik zou wel eerst testen (met proxies) en dan pas gaan kopen. Heel duur is ie overigens niet.
Plaats reactie